Fackförbundsfest kostade 4 miljoner.

Notan blev dyr när fackförbundet SKTF firade sitt 75-årsjubileum i helgen. Fyra miljoner kronor av medlemmarnas pengar gick åt till att betala festen, där också förbundets nya namn Vision lanserades. Dessa pengar borde istället läggas på att utbilda och stärka sina medlemmar position mot arbetsgivaren. Fackledningen inom LO och Vision sitter idag med feta löner och fallskärmar som medlemmarna på golvet får betala medan de inte får ut något för sitt medlemskap. Fackledningen vet uppenbart hur man bränner medlemmarnas pengar.

0 Svar to “Fackförbundsfest kostade 4 miljoner.”



  1. Kommentera

Lämna en kommentar




Kort om mig



Jag heter Rickard Karlsson och är boende i bostadsområdet Hageby i Norrköping. Jag har bott i Norrköpings skönaste förort i cirka 7 år. Jag är 31 år och arbetar som vårdbiträde inom Norrköpings kommun. Jag är fackligt organiserad och varit politisk aktiv under 16 år vilket kommer att märkas på bloggen.





Bra sidor